torsdag 17 april 2014

århundradets längsta förkylning


There something inside you

It's hard to explain
They're talking about you, boy
But you're still the same

Eftersom jag har den mest envisa förkylningen EVER sov jag större delen av dagen och kan inte sova nu.

Nu är det ca 1,5 månad tills jag är leg. fysioterapeut. Fint värre! Känns skönt...vill tjäna pengar och ha semester. Inte bara vara pank och ledig! Två intervjuer på g, varav en skulle vara guld. 6 månaders vikariat inom primärvården. Det skulle tvinga mig att lära mig undersökningar och bli bra på the basics, vilket är min stora svaghet i dagsläget.

Jag och papa bear (Sockerpappa dög inte tydligen) har ett mycket märkligt men funktionellt förhållande. Han skämmer bort mig, peppar och är bara bra. Han är bränd sedan tidigare och känner inte att han kan ge mig så mycket som han vill. Jag vet inte vad det skulle vara som saknas. Jag kan bli trött på att jag inte träffar någon som gjort upp med det gamla...men samtidigt har vi det väldigt väldigt bra. Han har ett vansinnigt temperament,  avskyr dålig service och har planerat för vårt gemensamma liv. Han lagar mat och tvättar. Jag gör resten. Han tar hand om att skaffa soffa och TV, jag resten. Barnen ska få en preussisk uppfostran. Vi kommer inte gifta oss, han kommer inte överleva svensexan. 

Däremellan är han den som klappar på mig när vi tittar på serier, lagar maten som jag vill ha, steker pannkakor till frukost och köper påskägg. Han har alltid pepsi max hemma, somnar alltid när vi ligger sked och får mig alltid att skratta när jag är nere.

Han är väldigt smart och lojal, samtidigt som han är barnslig och fånig. Han skrattar åt tråkiga skämt och han får mig att slappna av. Är han hos mig drömmer jag inga mardrömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar