torsdag 10 november 2011

Filmfestivalen

Nu har den ÄNTLIGEN dragit igång. Jag och C var och såg två filmer ikväll.

Vi inledde med Damsels in distress. Bisarr och helt underbar. Skrattade mycket och lämnade salong mysglad. Allt var bara...så...fascinerande, roligt och vrickat.

Därefter blev det In darkness. En rå och gripande berättelse om hur mänsklig ondska kan se ut. Bitvis svor jag åt C som fått med mig eftersom den mysglada känslan försvunnit. Dock är jag glad att ha sett filmen.

Imorgon ska jag stanna hemma från skolan och plugga istället. Behöver tvätta och har ont i halsen. Känner att skolan sliter mer på mig än jag vill erkänna. Liten stressklump i magen över tentan som kommer men jag försöker nöta på och göra så gott jag kan. Börjar inse att föresläningarna inte ger mig så mycket just nu, svårt att fokusera. Däremot pluggade jag med två klasskompisar idag och fick ut massor. Det var väldigt skönt...Måste hitta mitt sätt att lära mig.

Träffade ragget en snabbis idag. Hon fick nya hörlurar till mobilen av mig. Hon är ljudnörd och gick runt med orginallurarna, vilket inte är OK.

Ska försöka somna nu. Sova ut...och sen ha en stillsam dag i ensamhet. Längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar