torsdag 12 april 2012

Utlåtande

Sa tidigare att jag skulle börja förkovra mig i lesbisk kultur. Har arbetat på rätt bra ändå och sett följande:

En sevärd serie med flator är Lip Service

Älskar dialekterna och känner igen mig i Frankie. Lite väl mycket, får lite ångest av sexscenerna som inkluderar henne. Ger den 3 meloner av 5 möjliga.

Klassikern The Children's Hour var en vacker film och den mest framträdande manliga rollen var väldigt progressiv för sin tid, vilket jag fann fascinerande. Inget jag ser om men helt klart sevärd, 3 meloner av 5 möjliga.

(flickvännen är min side-kick i min resa in i det depraverade lesbiska kulturarvet)

Vi har börjat se Tipping the Velvet, en miniserie på tre delar. Tyvärr är jag rätt besviken, boken var lite erotisk medan första avsnittet av serien mer känns som ett dr Quinn-avsnitt.

Lost girl gillar jag däremot, lite fantasy, lite naket, lite homoerotiskt och inte alltför komplicerad handling.

Har beställt tre böcker som jag tänkt läsa nu men inser att det troligen först kommer bli av i Alicante (mitt fokus är som det är):
* Rubyfruit jungle (rekommendation från flickvännen)
* Desert of the heart - klassiker som jag förstått det
* Slutligen blev det Girl meets boy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar