lördag 14 april 2012

Snö, slask och matchande humör

Hade svårt att somna igår. Var trött men hade många tankar.

Lite för sent bestämde jag mig för att ta atarax för att kunna hinna sova något innan klockan ringde.

Till saken hör att min mobil bara tar laddning om den är avstängd, så jag stängde av den "ett tag" strax efter att jag tagit medicinen. Var lite osäker om batteriet skulle räcka annars.

Jag vaknar 0536...en minut efter att klockan skulle ha ringt om jag satt på telefonen igen. Självklart hade jag tvärslocknat och sovit som en gris. Rena rama turen att jag vaknade av mig själv. Har som bekant försovit mig ett flertal helger under hösten...inte OK!

Jag tror jag har landat lite i situationen och det börjar sjunka in. Och det känns bra. Bra kanske är en överdrift, men det känns som om vi kommer klara det här. Det kommer kräva en del av mig, eftersom jag får "tygla mig" lite men samtidigt får jag se till att byta fokus. Lägga energi på vänner, skola och träning. En plan börjar ta form!

Jag analyserar väldigt mycket just nu. Det är jättebra. Planen är att börja sätta ut medicinen nästa vår och då krävs det att jag har hunnit funderat över vad det är som är orsaken till min ångest och vad jag omedvetet gör för att hela tiden bibehålla den.

Livet är omväxlande och ovanpå allt mår jag bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar