söndag 15 april 2012

Ungdomskärlek

På min fejja har jag några grabbar som jag hängde mycket med i gymnasiet.

Historien börjar med att min kompis träffade en kille på "Heaven". Jag blev därigenom introducerad till hans kompisgäng. Vid den här tiden ca 1999 var jag en förvirrad oskuld som knappt visste vad som var upp och ner på en kille. Att jag sen skulle visa mig vara bi fanns inte på kartan.

(för er som inte levde i Stockholm vid den här tiden så var Heaven ett uteställe för småglin med tre dansgolv, techno, schlager och r'n'b)

I det här gänget fanns två hetingar, dels J som var äldre (hela TJUGOTRE år gammal), snygg kropp och världens raraste. Sedan var det G, blyg, söt och rar. Min kompis försökte få mig att hooka med bägge...men jag mitt lilla våp hånglar istället med N, Js mindre intressanta lillebror. Snacka om att min devis "kräsen blir utan" började a long time ago.

J har åldrats med mindre behag, fick en chock när jag såg honom. Ser verkligen ut som den kock han är...lite rund så där. G är mer...som förr, fast inte lika söt som jag mindes honom.

Det är konstigt att åldras. Kan ibland undra vad som hade hänt om jag vågat mer med G. Vi höll hand och grejer men sen blev jag för feg. Kompisens pojkvän var dessutom väääldigt snabb med att retas och jag var jätteblyg.

Hade jag hookat med ngn som G hade jag inte träffat L och mitt liv hade tagit en vida skild bana. Jag ångrar egentligen inget, jag är mest ledsen över de tråkiga misstag jag gjort. Misstag som idag lämnat sådana ärr att jag har svårt att känna mig älskad och sedd.

Viktigast av allt är dock att utan L hade jag aldrig lärt känna mina fina fina vänner. Vänner som jag älskar och verkligen betyder något för.

Skälet till att jag kom in på G var att han reser mkt och skrev en status om detta. Jag erbjöd mig att vara sällskap mot betalning. (ja, det låter vääääldigt fel men ni fattar) Han erbjöd mig att hälsa på i London och jag blir faktiskt sugen. Aldrig varit där och nya vänner är alltid skoj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar