tisdag 4 juni 2013

Gnällkärring

Det känns om om den här bloggen har blivit min ventil. Det är här jag skriver när irritationen över människor, skolan och livet i allmänhet blir för omfattande.

Skolan är slut imorgon. Det har vart den sämsta terminen hittills på utbildningen, vilket inte säger så lite med tanke på hur termin två var. Jag fick igår godkänt på omtentan i hälsopromotion och har nu bara en komplettering och ett seminarium kvar innan sommarlovet hägrar.

Sommarlov och sommarlov för den delen. Jobbar som vanligt en hel del. Dock sticker jag till Norge så tidigt att jag slutar jobba redan 8/8 och planerar att bara hänge mig åt skolan i Oslo. Vi får dock se hur det blir med den saken...överenergisk som jag är.

Idag ansökte jag om CSN, fyllde i papper om stipendium och sorterade upp vilka dokument jag behöver ha med mig. Utöver det är det tvättstuga och städning. Ikväll ska jag och Elin gå på bio. Jag ska försöka slappna av och låta den allmänna irritationen jag känner pysa ut. 

Jag tror den största irritationen kommer från personer som verbalt hävdar en sak men visar en annan genom sina handlingar. Lite som om en person skulle hävda att hen är vegetarian samtidigt som hen äter kött. Gaaah, finns inget värre. I det här fallet handlar det om "klart jag vill ses" samtidigt som allting annat alltid kommer emellan. Vill man verkligen ses då? Skulle man eventuellt inte prioritera annorlunda i så fall? Vill jag verkligen resa till Berlin åker jag inte till Paris med motiveringen "det är en stad jag bara måste se", utan då åker jag till Berlin.

Jag är en mästare på metaforer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar