lördag 15 oktober 2011

HipHop och fotografiska

Igår var det middag med närmsta vännerna minus DJ. (du var djupt saknad)

Alla var väldigt trötta men det var mysigt med lite klassiskt häng. Långt mellan gångerna men alltid lika trivsamt när det väl blir av. Särskilt när E2 fixar grills till mig och henne. Vi var så jävla heta. Krisskross i da house!

Jag tänkte sova ut i morse. Ungefär tills jag skulle ge mig iväg till yogan runt tio. Vaknar 07:35. Fail.

Går upp, röjer undan lite, startar diskmaskinen och lyckas därefter somna om. Heaven. När jag äntligen kan sova vill jag fan göra det också!

Yogan gav en bra start på dagen. Betydligt mjukare i kroppen mötte jag först upp Elli och sedan syster för att gå på fotografiska och se Nick Brandts bilder. WOW, vilka bilder det var sen. Underbara portträttbilder av Afrikas "big five". Inte alls som klassiska djurmotiv utan något helt annat.



Vi ville sedan ta en fika. Vilket hela Stockholm verkade vilja göra. Blev en utmaning!

Nu ligger jag i soffan och vilar inför en middag med två mörka män. Mina älskade galningar från Sundsvallstiden ville leka. Tur jag numera är nykterist...annars hade söndagen försvunnit i ett dis.


(hahhahaha...för övrigt har min lilla klasskompis en dejt på fotografiska nu. Hon hann ringa tre gånger för guidning från slussen till Fotografiska. Förvirrade lilla lilla själ.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar